The Fish Child
Lala, a teenager from an exclusive Buenos Aires suburbs, is in love with Ailin, her family’s Paraguayan live-in maid. They plan to rob Lala’s family to fund their dream of living in Paraguay’s Lake Ypoá. But when Ailin is detained in a young offenders institute, Lala hatches a risky rescue plan.
Fusing magical realist flourishes with a steamy runaway thriller, Argentinian auteur Lucía Puenzo answered all of the promise in her debut XXY with this tale of young love on the lam. A tender treatment of sexual discovery, class, and female liberation woven into an uncanny yet intimate journey.