The General
The audio of the cassettes left by Alicia Calles is interspersed with images of President Calles’ inauguration, family photos and other visual materials that show the hidden side of one of the most controversial and misunderstood characters in the history of Mexican politics.
An award-winner at Sundance, Natalia Almada’s innovative documentary probes the personal and the political with wide-eyed curiosity. Animated through found audio recordings and archival imagery, El General dances between a daughter’s faltering memories and a country’s reckoning with a troubled past.