The Girl in the Arm-Chair
Peggy is in love with Frank, but Frank does not return her affection. Frank falls in with a bad crowd. He loses heavily at cards and is forced to steal money from his father’s safe. Little did he know that Peggy was dozing in the armchair and awoke just in time to witness the theft.
Alice Guy-Blaché could distill a wealth of human experience into a single reel of film—and this thirteen-minute short is no exception. As debts and riches swirl in the psyches of the characters, the eponymous damsel sees the best in those less fortunate, under the happy influence of a smitten heart.