The Glorious Acceptance of Nicolas Chauvin
During his acceptance speech for a lifetime achievement award, Nicolas Chauvin—a farmer-soldier, a veteran of the Revolutionary Army and the Napoleonic Wars, “father” of the chauvinism that bears his name—embarks on a monologue and recounts his life story.