The Gold-Laden Sheep & the Sacred Mountain
In this mystical drama, a shepherd’s holy-mountain quest transforms into a metaphysical fable about mankind’s search for the sacred. The first film spoken in the Gaddi dialect of a nomadic Himalayan tribe, Ridham Janve’s bold debut ingeniously segues between the surreal and the documentary.