The Golden Glove
Notorious German serial killer Fritz Honka haunted Hamburg’s red light district in the 1970s, frequenting his favorite bar, the “Golden Glove,” where drinking is a reflex against pain and longing. There, Honka, a pitiful loser chasing after lonely women, keeps more than just secrets in the attic.
Drawn from the real-life story of a serial killer who terrorised Hamburg’s red-light district, this pungent character study from Fatih Akin is not for the faint of heart. With a vividly inhabited performance from Jonas Dassler, The Golden Glove is unflinching in its fetid portrayal of national rot.