The Green Ray
After her traveling companion cancels two weeks before her holiday, Delphine, a Parisian secretary, is at a loose end. She doesn’t want to travel alone, but has no boyfriend and seems unable to meet new people. Thus begins a summer of looking within and outside herself for love.
Rohmer’s tale of a young woman thwarted in love and getting older may be one of our favourite films of all time. Blossoming from a fragile performance by Marie Rivière—one of the most frustrating yet moving in screen history—the film captures all of life’s longing in its sublime, humane simplicity.