The Grief of Others
The Ryries have suffered a loss: The death of a baby just after birth. Without words to express their grief, the parents try to return to their previous lives. The kids respond to the tensions around them in idiosyncratic ways. But as the family scatters into grief, an unexpected visitor arrives.
Adapted from Leah Hager Cohen’s eponymous novel, Patrick Wang’s staggering family drama unfurls the tortuous cycles and domino effects of grief with immense empathy and acuity. A uniquely renewing emotional experience where artmaking emerges as the cathartic conduit for exorcizing personal demons.