The Happy Version of Eden
Santiago, 1973. In La Moneda presidential palace, President Salvador Allende wakes up to a call informing him that a military coup is taking place. His lover weeps. F-19 aircrafts poise to bomb La Moneda. Allende refuses to surrender. Bodies are thrown into the air.
Trembling hand-drawn animation creates a visceral sensation of frenzy in this breathtaking short. Against a rich audio background of thundering music, radio messages, and combat sounds, images continuously morph into one another, suggesting the relentless march of history.