The Herd
Because of a local blood feud, a peasant family decides to sell its sheep – a most precious commodity – in far away Ankara. During their long train ride, bribes must be paid to petty officials, and the sheep are stolen or die in the airless wagons.
Co-directed by Zeki Ökten and Yılmaz Güney while the latter was imprisoned, The Herd is a timeless Turkish classic. Graced by the performances of Tuncel Kurtiz, Tarık Akan, and Melike Demirağ, this Golden Leopard-winner charts an eye-opening voyage through a nation in political and social turmoil.