The Here After
When teenager John returns to his rural hometown after serving time in prison, he finds that his crime is neither forgiven nor forgotten. The local community and students at his old high school struggle with his presence. Soon, John is being attacked by fellow pupils and strangers in shops.
Before The Girl with the Needle, Magnus von Horn charted rugged psychological terrains in his suspenseful debut feature. Capturing the ripples that violence sends through a community in mourning, The Here After is an intricate study of a violent mind, and a provocative meditation on murder.