The House That Jack Built
Failed architect Jack recounts his elaborately orchestrated murders. Told from his point of view, he sees each one as a towering work of art that defines his life’s work as a serial killer. As the police is drawing nearer, Jack takes greater risks in his attempt to create the ultimate artwork.
A virtuosic act of defiance against his detractors, Lars Von Trier’s The House That Jack Built is a brilliant, ultra-violent portrayal of a serial killer. Starring a mesmeric Matt Dillon on terrifying form, this Dantean plunge into the mind of madness is a provocative blend of comedy and horror.