The Image Book
Godard’s film essay delves into cinema’s history and modern world. He manipulates film fragments, reflecting on dissonance. His voice guides through metaphysical musings, anchored by an obsession with images, offering a poignant ontological exploration.
Presenting the final masterwork by Jean-Luc Godard, the French New Wave titan whose inventive brilliance will be impossible to replace. Winner of the first-ever Special Palme d’Or at Cannes, The Image Book is a riotous whirlwind of images and sounds from the father of modern cinema. Forever JLG.