The Imprint
The Peruvian civil war lasted two decades, costing the lives of tens of thousands. As part of its final report, Peru’s Reconciliation Commission compiled an archive of 1500 photographs. These images are resurfaced here and juxtaposed with statements from a forensic specialist José Pablo Baraybar.
With the participation of forensic anthropologist José Pablo Baraybar, Tatiana Fuentes Sadowski’s poetic documentary short excavates an archive of over 1500 images to explore the Peruvian civil war from two perspectives—distinct views of recent history realized through photography and memory.