The Juniper Tree
Set in medieval Iceland, Margit and her older sister Katla flee for safety after their mother is burned to death for witchcraft. Finding shelter with Johan and his resentful young son, Jonas, the sisters help form an impromptu family unit that’s soon strained by Katla’s burgeoning sorcery.
Björk made her dazzling film debut in this monochromatic medieval fantasy, in which she channels a witchy, supernatural energy. A feminist retelling of the Brothers Grimm fairy tale, director Nietzchka Keene shoots the otherworldliness of Iceland on 35mm: enjoy it in this stunning restoration.