The Kid with a Bike
Twelve-year-old Cyril refuses to believe he has been rejected by his single father, so he spends his days frantically searching for him on his beloved bicycle. When a patient and compassionate stranger agrees to take care of him, Cyril will get a chance to move on.
Breaking from tradition, two-time Palme d’Or winners Jean-Pierre and Luc Dardenne—who are back in Cannes this year with a new film—cast a star, Belgian actress Cécile de France, for this bright and buoyantly optimistic socially-conscious fairytale. Winner of the Cannes Film Festival’s Grand Prix.