The Killers
Swede, a world-weary ex-boxer, offers no resistance when hired killers come to slay him in the opening scene. Insurance investigator Reardon pursues the case against the orders of his boss, who considers it trivial. The narrative unfolds as a series of flashbacks recounting Swede’s downfall.