The Kindergarten Teacher
Lisa Spinelli, married and living with kids who mostly ignore her, plods through her days teaching kindergarten with growing numbness. But one day everything changes—Lisa discovers that a five-year-old boy in her class may be the poet she can only dream of being. She becomes fascinated.
Sara Colangelo won a directing award in Sundance for her remake of Nadav Lapid’s film, starring Maggie Gyllenhaal—also a producer—at her very best! This riveting tale of obsession and disenchantment ambiguously questions what might be the role of art in our everyday life and personal development.