The Lady and the Duke
During the French Revolution, a Scottish aristocrat and her former lover, the Duke of Orleans, find themselves on opposite sides of the conflict.
Eric Rohmer’s first digital feature is a curious encounter between history and modernity. Using video technology to superimpose actors onto painted backdrops, this elegant, innovative period piece acknowledges cinema’s predecessors while keeping its eyes firmly on the medium’s boundless future.