Anita is sixteen and she’s facing a difficult situation: her mother died of leukemia and now Jacopo, her father, is also sick: his need for a bone-marrow transplant is increasingly urgent, but the average waiting period for a donor is many months.
Sardinian director Mario Piredda delineates the bonds between a spirited daughter and her ailing father in his heart-rending first feature. Playing the young protagonist with a capricious pluckiness, newcomer Nora Stassi lends lightness to a landscape riven with violent and hazardous histories.