After the First World War, Istanbul was besieged by enemy troops. Tahtacızadeler’s Yandım Ali, a sergeant in the navy, wants to escape to Vienna with his former fiancée Defne, but after meeting Mustafa Kemal, he changes his plans because his true love is the homeland.