The Last Time I Saw Macao
Two directors embark on a journey of discovery to Macao, to help a friend in need. Both start to reminisce and the vivid, real childhood memories of one enter into dialogue with the other’s memories of a fictionalized reality taken from films, books and paintings.
Evocatively remixing the essay film as a thriller, Portuguese auteurs João Pedro Rodrigues & João Rui Guerra da Mata honor the gambling capital of the world with this oneiric trip. Macao is expressed here as if it were inside of a hazy, unforgettable dream reckoning with the shadow of colonialism.