The Leopard
Amid the social upheavals of 1860s Sicily, the aristocratic Salina family tries to preserve their status. However, as the Prince of Salina refuses to take active steps to halt the decline of his fortunes, his nephew decides to marry the daughter of a bourgeois landowner to preserve his own position.
Starring Burt Lancaster, Claudia Cardinale, and Alain Delon, Luchino Visconti’s elegiac masterpiece is a deeply moving tragicomedy of decaying opulence and grandeur. Charting the fall of a Sicilian aristocratic family to the tides of history, The Leopard is one of the great epics of Italian cinema.