The Lovers on the Bridge
On an under-construction Pont Neuf, Paris’s oldest bridge, a hard-drinking street performer and a post-relationship young painter with failing eyesight live as vagrants. As her vision deteriorates, she becomes increasingly dependent on him, and they manage to fall in love amid their daily strife.
It doesn’t get better than this! Léos Carax, France’s arthouse enfant terrible, courted controversy and budget overruns for this delirious, tragic romance of the down-and-out starring a glorious Juliette Binoche. Panned at the time, it’s emerged as one of the last great movies of the 20th century.