The Lunchbox
A mistaken delivery in Mumbai’s famous lunchbox delivery system connects Ila, a neglected housewife, to Saajan, a lonely man on the verge of retirement. Through a series of exchanged notes that they pass back and forth through the lunches, Saajan and Ila find comfort in their unexpected friendship.
A dazzlingly moving tale of chance and romance in Mumbai, The Lunchbox was a worldwide success, and one of the Indian hits of the recent decades. A gentle and charming portrait of loneliness and disenchantment within the huge, modern city, where two souls cross paths through a most uncommon manner.