The Man of the Crowd
Juvenal is a train driver for the metro in Belo Horizonte, while Margô controls train traffic. Both live in a state of deep solitude, each in their own way. The Man of the Crowd is a reflection on different forms of loneliness and friendship, set against an overcrowded Brazilian urban environment.
Based on the eponymous short story by Edgar Allan Poe, this Brazilian feature depicts the loneliness of life in the metropolis, with an unexpected and luminous encounter at its core. Shot in square 4:3 format, and with inventive angles, this is a minimalist yet incredibly expressive work.