The Middle of the World
Romão feels that it is his fate to be allowed to earn a thousand real a month, the amount he needs to care for his wife Rose and five children. Obsessed by this idea, the family sets off on four bicycles to travel 3200 kilometers in the unknown backwaters of Brazil.
In Vicente Amorim’s spirited road movie, a family’s quixotic quest offers a panoramic view of Brazil’s sun-baked plains and febrile cityscapes—as well as its social ills. Wagner Moura is blistering as a shabby patriarch undone by his own idealism, offering a study in the paradoxes of fatherhood.