The Miracle of Marcelino
Marcelino is an orphan who grows up in a monastery. One day when he eats his small meal in a room full of old things he gives a piece of his bread to an old wooden Jesus figure—and indeed it takes the bread and eats it. Getting a wish granted for his donation Marcelino wishes to see his mother.
From filmmaker Ladislao Vajda (It Happened in Broad Daylight) comes this 1955 adaptation of the celebrated novel by José María Sánchez Silva. One of the most successful Spanish films of all time, The Miracle of Marcelino mixes comedy and drama to powerful, moving effect. A little miracle of a movie!