The Mirror
A jaw-dropping meditation on the slippery nature of memory, Andrei Tarkovsky’s most autobiographical film bends time and space with its sumptuous melange of collective and personal histories. Rendered through dreamlike imagery, the journey between childhood and adulthood ascends to a mystical plane.