Sanichari is a rudaali, a professional mourner. After her husband dies, she joins a tribe of bonded labourers. Despite being buffeted about by a male-dominated society, Sanichari has never cried. A seasoned rudaali, Bhinkni, enters her life and suggests that Sanichari learns the tricks of the trade.
A feminist story of friendship and the plight of women across social classes. This poignant story is set in the backdrop of an old custom from Rajasthan, where women of lower caste are hired as professional mourners to publicly display grief upon the death of upper-caste males.