The Night I Swam
Snow covered mountains in Japan. Every night, a fisherman makes his way to the market in town. His 6 year-old son is awoken by his departure and finds it impossible to fall back to sleep. On his way to school, still drowsy, he strays off the path and wanders into the snow.
Joining the pantheon of great childhood films, Manivel and Igarashi’s Japan-set miniature is a disarmingly tender (and funny!) tale of adventures that plays with the perception of time and space, putting us in the shoes (snow boots!) of a six-year-old. An ode to solitude, without the need of words.