The Oak
Nela embarks on a spiritual journey following the death of her father, a former secret police officer, whose ashes she carries with her in a coffee jar. When she arrives at a run-down, overcrowded hospital, Nela embarks on a makeshift love affair with a brilliant, rude and irreverent doctor.
A riotous Romanian classic, Lucian Pintilie’s savage satire conjures the apocalyptic chaos that reigned during the dying days of the Ceaușescu regime. Rendering bitter reality through a surreal, ironic lens, this journey through a nation in flux strives for spiritual meaning amid political darkness.