The Old Man and the Gun
At 70, Forrest Tucker executes an audacious escape from San Quentin prison and embarks on an unprecedented string of heists. Wrapped up in the pursuit are detective John Hunt, who becomes captivated by Forrest’s commitment to his craft, and Jewel, who loves him despite his chosen profession.
A tribute to Robert Redford’s timeless and easygoing charm, David Lowery’s delightfully romantic crime-comedy is a sweet and soothing gem. Mischievously reveling in a well-earned nostalgia for a type of cinema and star all too rare today, The Old Man and the Gun will steal your heart away.