The Other Side of Hope
Khaled arrives at the port of Helsinki concealed in a coal container, fleeing Syria to seek asylum in Finland. He crosses paths with Wikström, a former salesman who has recently begun a new life as a restaurateur. Together, they navigate the adversities they face in these unfamiliar new worlds.
Finnish king of deadpan Aki Kaurismäki is known for his magical, melancholic fables about dreamers, grifters and down-and-outs. This gem powerfully and humorously humanizes the refugee crisis as it delves into the meaning of home: where do we find it and how do we know if we’re already there?