The Pearl Button
Chile, with its 2,670 miles of coastline, the largest archipelago in the world, presents a supernatural landscape. In it are volcanoes, mountains and glaciers, as well as the voice of the Patagonian indigenous people. Some say that water has memory, but it also has a voice.
Chilean maestro Patricio Guzmán followed Nostalgia for the Light with another beautiful and provocative documentary. This Berlinale award-winner explores the worldly and cosmological connection between his country’s landscape, its conflicted colonial history, and a bloody twentieth century.