The Pervert's Guide to Cinema
The Pervert’s Guide to Cinema takes the viewer on an exhilarating ride through some of the greatest movies ever made. Serving as presenter and guide is the charismatic Slavoj Zizek, acclaimed philosopher and psychoanalyst.
“Cinema doesn’t give you what you desire, it tells you what to desire,” says our host, the iconoclastic philosopher Slavoj Žižek in this provocative essay film from Sophie Fiennes. Exploring the line between fantasy and reality, Žižek leads us on an illustrated tour into the cinematic subconscious.