The Pleasure Is Mine
Passionately in love and eager to live together, Rita and Mateo leave the city to take refuge in the apparent tranquility of a country house. But Rita’s desire to have children conflicts with Mateo’s taciturn nature, and unexpected visitors cause some trouble. Slowly but surely, cracks arise.
The second feature from Mexican director Elisa Miller is a sensitive drama about jealousy, unrequited love, and the shattered illusions of modern relationships. Skilfully observing human behavior from a woman’s point of view, The Pleasure Is Mine is a faithful portrait of an off-kilter generation.