The Prize of Peril
In a near future obsessed with violent entertainment, a hit television game show offers contestants a million dollars if they can survive being hunted by five pursuers through the city. No one has ever won, but unemployed François Jacquemard decides to take the risk in hopes of changing his life.
The sadistic urges of popular entertainment turn deadly in Yves Boisset’s muscular reality-television thriller. Based on an astonishingly prescient Robert Sheckley short story, this mean and lean satire plays dystopian cat-and-mouse among the stark concrete modernism of the Eastern Bloc.