The Red Turtle
Stranded on a deserted tropical island, a man struggles to survive. Gradually acquiring the skills he needs to stay alive, he tries to get off the island on a makeshift raft, only to encounter a giant turtle living in the open sea that will change his life.
A simple story spectacularly told, Michael Dudok de Wit’s existential and emotional animated drama is yet another impeccable entry in Studio Ghibli’s unparalleled canon. Magnificently minimalist, a film both serene and splendidly crafted—without words, dialogue, music or special effects.