The Referee
A football comedy in which two regional teams compete for the third league’s top spot. The return of an experienced player to his village in Sardinia brings success to the worst team in the league but fails to draw attention away from the problematic career of an ambitious referee.
Parallel plots converge on the football field in this satire, cleverly shot in high contrast black-and-white, positioning itself somewhere between a Western and Shakespeare’s The Tempest. A winning comedy tackles both the corruption and the near-religious verve that surrounds the sacred sport.