The Reluctant Fundamentalist
Pakistan-born Changez is a talented young man with a bright future. He turns a Princeton degree into a successful career as a Wall Street analyst, and finds love with photographer Erica. But Changez’s life takes a dramatic turn in the wake of 9/11, as he faces racial prejudices in the United States.
Mira Nair’s faithful adaptation of Mohsin Hamid’s bestselling novel is a piercing take on xenophobia and alienation in post 9/11 U.S.A. Profound in its analysis of capitalism and fundamentalism, this drama is enriched by Riz Ahmed’s succinct portrayal of the Muslim protagonist’s emotional dualities.