The Repentant
As Islamist groups continue to spread terror, Rashid, a young Jihadist, leaves the mountains to return to his village. He has to surrender to the police and give up his weapon to receive amnesty, but the law cannot erase his crimes.
This poignant drama, directed by Algerian filmmaker Merzak Allouache, is a trenchant look at how the emotional weight of the past impacts the present. Captured by a carefully framed handheld camera, the three stunning lead performances embody the complex depths of a region haunted by jihadism.