The Resistance
Ecem and Rahmi are lovers at the beginning of their relationship living in a basement in İstanbul. Ecem’s recently separated troubled ex Kazim once again knocks on their door one night. The jealousy that Rahmi harbours turns into a great rage, and their night of great remorse begins.
Plunging into a tumultuous night of jealousy and frenzy, Soner Caner’s The Resistance ensnares viewers with its audacious single-take execution. The electrifying performances by Selahattin Paşalı and Ece Çeşmioğlu serve as the linchpin for this gripping nocturnal thriller.