The Salt Path
After losing their home and livelihood, a middle-aged couple impulsively set out on a 630-mile walk along the southwest English coast, a walk complicated to no small degree by the recent diagnosis of a terminal neurodegenerative disease.
Starring as a married couple weathering tough times, acting powerhouses Gillian Anderson and Jason Isaacs command the screen in this absorbing adaptation of a bestselling memoir. From misty moors to dramatic cliffs, the raw beauty of the British landscape—and the human spirit—cast a stunning spell.