The Secret Face
A woman is searching for a face in photographs taken by a photographer. The face she hopes to meet one day belongs to a watch repairman, but the shop has long since closed.
Ömer Kavur transforms Orhan Pamuk’s captivating prose into a visual exploration of a timeless quest, brilliantly relocating it to the twentieth century. Through somber soundscapes and imposing urban silhouettes, the film bears witness to the protagonist’s profound journey of transformation.