The Secret of the Grain
When Slimane Beiji, a divorced man in his sixties of Algerian origin, loses his job, he sets out to open a restaurant on a derelict boat in Sète. Hoping to leave a legacy for his patchwork family, he draws them into the fragile venture, soon facing sceptical resistance from the local bureaucracy.
Winner of five awards in Venice including the Special Jury Prize, this ambitious domestic epic underlines the importance of food in cross-cultural encounters. Aided by Abdellatif Kechiche’s signature naturalistic dialogue, The Secret of the Grain is a multi-layered portrait of an immigrant family.