The Skin I Live In
Robert Legard, an eminent plastic surgeon, turns his mysterious mansion into an underground operating room where he unscrupulously seeks to create a skin that could have saved his deceased wife, who was badly burned in an accident. Vera is Legard’s unwilling specimen and captive human sculpture.
Pedro Almodóvar ventured into the realm of the psychological horror genre with his twisted The Skin I Live In, which also marked his long-awaited reunion with Antonio Banderas! This perverse tale of familial entanglements and sexual tension is as clinically precise as the plastic surgery it depicts.