The Sky Is on Fire
A hypothetical digital ruin of a virtual Miami street is the backdrop for the monologue of a Miami resident who reflects on the desire for immortality that drives our need to capture everything in an image.
“We are temporary,” repeats a mysterious voice as the camera glides across computer-generated urban detritus. This enthralling survey on technology and impermanence immerses us in its foreboding scenery as if we were alone inside of a video game. An extreme wide-screen jump into the digital void.