The Source
In a small village near North Africa, the local women fetch water from a mountaintop spring, clambering up the rocky path beneath the sun. Leila, a young bride, urges the women to launch a love strike: no more cuddling, no more sex until the men run water into the village.
Romanian-born French director Radu Mihăileanu followed up his acclaimed The Concert with a musical fable on female independence within Islamic culture. Inspired by a true story, this feel-good comedy will win your heart—and make you dance! An instant hit at its Cannes premiere.