The Special Need
Enea, 29, is looking for love—physical love that is. But as an autistic living in Italy, this isn’t easy… Enea and his two best friends embark on a journey that takes them far beyond what they imagined. More people join the mission and unexpected events divert them from their initial destination.
At first a hidden festival gem, and now an audience favorite, this feature debut from Italian director Carlo Zoratti is a stereotype-breaking docudrama that celebrates companionship, freedom, and the virtues of self-discovery. An unusual yet inspired coming-of-age tale that will hit you deep.